Budynki dydaktyczne Wydziału Techniki Morskiej i Transportu skupione są w jednym kompleksie. Tworzy go sześć budynków o łącznej powierzchni użytkowej około 10.500 m2, zlokalizowanych na działce o powierzchni ok. 3,5 ha, pomiędzy ulicami: al. Piastów, ul. Sowińskiego, ul. Głowackiego i ul. Narutowicza. W skład kompleksu wchodzą: budynek główny, hale laboratoryjne A i B oraz samodzielne budynki Laboratorium Wibroakustyki i Laboratorium Chłodnictwa. Obiekty Wydziału Techniki Morskiej i Transportu, wzniesione w latach siedemdziesiątych, zostały gruntownie odnowione w latach 2006-2011. Zakres remontów obejmował ocieplenie, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, remont dachu, ułożenie nowej alejki prowadzącej do budynku od strony al. Piastów, wybudowanie nowoczesnego zadaszenia nad wejściem do budynku, uporządkowanie drzewostanu wraz z nowymi nasadzeniami drzew egzotycznych takich jak sekwoja, kuningamia chińska, jodła koreańska i miłorząb, ogrodzenie terenu, wyremontowano i przebudowano halę B, mieszczącą szereg laboratoriów badawczych i dydaktycznych. Sfinansowanie remontów było możliwe dzięki dotacjom Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dofinansowaniu rektora, dotacji instytucji samorządowych i administracyjnych oraz środkom własnym.
Zmodernizowano pomieszczenia dydaktyczne zajmujące przede wszystkim pierwsze piętro sześciokondygnacyjnego budynku dydaktycznego: wyremontowano i wyposażono audytorium imienia Profesora Eugeniusza Skrzymowskiego na 196 miejsc w urządzenia audiowizualne, urządzono audytorium z 94 miejscami z pełnym wyposażeniem audiowizualnym, trzy sale wykładowe z miejscami 50-60 studentów, mniejsze sale z miejscami odpowiednio dla 30 studentów. Wszystkie sale wykładowe wyposażono w projektory multimedialne.
Na wyższych piętrach budynku dydaktycznego, poza pomieszczeniami pracowniczymi, zlokalizowano bibliotekę, szereg sal seminaryjnych, 4 dydaktyczne laboratoria komputerowe i 7 laboratoriów dydaktycznych (badań modelowych, metrologiczne, spalania materiałów, właściwości morskich okrętu, projektowania konstrukcji okrętów, fotogrametryczne oraz symulator siłowni okrętowej).
Bazę dydaktyczną wspomaga strukturalna sieć komputerowa obejmująca wszystkie pomieszczenia dydaktyczne i pracownicze oraz bezprzewodowy dostęp do zasobów Internetu.
Laboratorium Badań Cech Pożarowych Materiałów
Laboratorium Badań Cech Pożarowych Materiałów jest akredytowane w systemie międzynarodowym przez Polskie Centrum Akredytacji od 2000 r. (AB 304) i uznawane przez Polski Rejestr Statków od 1974 r. Laboratorium znajduje się od kilkunastu lat w wykazie laboratoriów uznawanych przez administrację morską, publikowanym przez Międzynarodową Organizacje Morską (IMO).
Zaplecze badawcze laboratorium pozwala na badania materiałów i wyrobów z wykorzystaniem 45 znormalizowanych metod badań, w tym 30 metod objętych jest akredytacją.
Laboratoria badań akustycznych
Unikalnym laboratorium jest również Laboratorium Wibroakustyki Okrętowej, na które składa się pełnowymiarowy model nadbudówki okrętowej (obj. około 600 m3, waga 67 ton, dwa pokłady), komplet aparatury do badań drgań i hałasów oraz dowolnych zdarzeń akustycznych (przetworniki drgań i hałasów, źródła wymuszeń wibroakustycznych, systemy do symulacji wymuszeń dynamicznych efektów okrętowych (wzbudzenia strukturalne i powietrzne), aparaturę i stanowiska do badań wektorowych efektów w polu akustycznym (sondy natężeniwe-3D, analizatory w czasie rzeczywistym, zrobotyzowane systemy zbierania danych, programy do akwizycji i obróbki danych pomiarowych) oraz komorę bezechową wyposażoną w zrobotyzowany, zdalnie sterowany system do wykonywania i kontroli badań w przestrzennych wektorowych polach akustycznych metodą natężenia dźwięku.
Szczególne badania akustyczne prowadzone są w Laboratorium Akustycznym Laserowej Anemometrii Obrazowej. Jest to jedyne w kraju tego rodzaju laboratorium wykonujące badania przepływów akustycznych technikami laserowymi; metodą PIV (Particle Imadge Velocimetry) i metodą LDA (Laser Doppler Anemometry). Wyposażone w bardzo nowoczesny sprzęt pomiarowy pozwala prowadzić badania dynamiki przepływów w bardzo małych obszarach (w warstwie przyściennej mniejszej od 1 mm).
Wyniki badań opracowywane są w Pracowni Grafiki i Wizualizacji Przepływów Akustycznych wyposażonej w komputerową stację graficzną (wieloprocesorowa obróbka danych).
Laboratorium Chłodnictwa i Klimatyzacji
W laboratorium katedry utworzono Laboratorium Klimatyzacji które wyposażone jest w nowoczesną centralę klimatyzacyjną firmy VTS. Podstawowym obszarem działalności laboratorium Chłodnictwa i Klimatyzacji są badanie sprawności urządzeń chłodniczych oraz efektywności energetycznej sprężarkowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła.
Laboratorium Metod Numerycznych w Projektowaniu Konstrukcji
Laboratorium dysponuje 7 stanowiskami komputerowymi z zainstalowanym oprogramowaniem wspomagającym proces projektowania i wytwarzania statków i konstrukcji oceanotechnicznych. Prace w laboratorium umożliwiają zapoznanie się studentów i doskonalenie umiejętności korzystania z firmowego oprogramowania Poseidon, Aveva (Tribon), AutoCAD, DNV Software obejmującego GeniE, PreFEM, Sesam, Sestra, WaveShip, Nauticus Hull. Prowadzone są też profesjonalne obliczenia wytrzymałości konstrukcji z zatosowaniem techniki FEM.
Laboratorium Spawania Konstrukcji Wielkowymiarowych LASKOW
Laboratorium funkcjonuje w hali technologicznej o pow. 200 m kw., wyposażonej w łoże montażowe dla konstrukcji stalowych, stanowiska i urządzenia spawalnicze, suwnicę o uźwigu 5 T oraz warsztat mechaniczny.
Laboratorium Techniki Głębinowej
Laboratorium Techniki Głębinowej dysponuje dwoma systemami monitoringu podwodnego SMP-150 i SMG-400 wykorzystującymi pojazdy głębinowe KRAB i MAGIS wyposażone w instrumenty badawcze (kamery tv, manipulator, kompas, miernik głębokości i temperatury) oraz basenem technologicznym zewnętrznym o wymiarach 20x4x6 m z szybem obserwacyjnym do badań technologii podwodnych i ruchu pojazdów.